keskiviikko 26. lokakuuta 2016

Take it all! ..No wait, i may need this.

Emil on oppinut sanomaan "joo" ja vastaakin niin lähes joka asiaan, mistä en toki valita. Se on myös oppinut, että on hauskaa juosta karkuun, kun pitäisi pukea päälle. Siitäkään en vielä valita, kun se ilo mikä on sen silmissä, kun se kipittää mua karkuun naurattaa muakin.

Veenistä sen sijaan on kuoriutumassa oikea miesten mies aka sovinisti. En tiedä mikä aivohäiriö miehillä on vaatteita riisuessa, kun ne ei mene pyykkikoriin joka on 30 cm päässä, vaan ne jää siihen pyykkikorin viereen lattialle. Kerran erehdyin tästä mainitsemaan tuolta vaatehuoneen kaukaisuuksista, niin Veenin lause 'miehet yrittää täs tehä tärkeitä hommia (krhm pelata), ni muija vaa nalkuttaa' sai mut harkitsemaan siivousvuorojen tekemistä. Saisivatpa nuokin kaksi karskia äijä-äijää kokea syyn mun nalkuttamiseen. Kaikella rakkaudella.

Mua itseäni taas odottaa muutto-myynti-järjestä-siivoo-urakka tuolla Veenin huoneen kehityskelpoisessa kaaoksessa. Tätä tavara määrää katsoessa tekisi mieli laittaa myynti-inffo facebookkiin; 'hakekaa kaikki heti pois'. Päätin kuitenkin valita kultaisen keskitien - ja poistaa päästäni lapsuudesta opitun 'hamstaa, saatat tarvita'- ajatustavan lukemalla 'KonMari - Siivouksen elämän mullistava taika'.  Kirjan ideana on hankkiutua eroon kaikesta turhasta.

Mua pelottaa, odotuttaa, hirvittää, jännittää, innostuttaa ja taas vähän pelottaa. Oon stressisiivooja ja ahdistukseen järjestän, joten tää kirja on kuin mulle kirjoitettu. Oon luvussa 2 ja vähän koukussa, palaan tähän kun oon lukenut kokonaan, jottei tarvi sitten vetää sanojaan takaisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti