maanantai 15. kesäkuuta 2015

Oon 5-vuotias, oppimaan innokas, sain äidin hermoraunioksi.

Meillä oli tänään Veenin jalkapalloharjoitusten päätösturnausten ensimmäinen päivä. Osa näistä 5-vuotiaista oli HUIPPUHYVIÄ! Siis meinaan aivan mielettömiä! Sitten oli meidän Veeni sekä hänen ystävänsä, jotka juoksivat pallon sijaan toistensa perässä ja koko turnauksen suurin matsi oli siitä, kumpi saa tönästyä toista kovempaa, tai roikuttua maaliverkossa kauiten, tai käytyä useammin juomatauolla. Huomasi hyvin, että näiden herrojen rakkaus jalkapalloon näkyi lähinnä hyödyntäessä kentän suurta kokoa.

Mukana Veenin menoa kauhistelemassa oli veljeni TapsaTee ja isäni ukkimies, jotka tulleet katsomaan Veenin suurta ottelua. No, pysyipähän ainakin kentällä - suurimman osan ajasta.

Aiemmin tänään herra IsoVee sai itselleen playstation kiellon, mikä sisältää myös leffojen katselun - meillä kun ei ole dvd-soitinta. Nykyajan mukavuudet pah! Playstation 2 käy mulle oikein hyvin (vaikka Veenivee onkin tästä vähän eri mieltä) niin kauan, kun se hajoaa. Eli ei ikinä.

Mä en tiedä mikä vaivaa viiden vuoden uhmaa, ja miksi se näyttäytyy viikon ajan kuukauden-kahden välein. Ja miksi se sisältää kaupassa heittäytymisen ja väärinpäin kävelyn suoraan ihmisten päälle, sekä erittäin tutuksi tulleet lauseet; "sano vielä kerran mulle noin niin..", "mä meen varmana ulos! Sä et voi määrätä mua!", sekä erittäin ovelan "sä äiti loukkaat mun tunteita", kun rangaistukset alkavat näyttämään muotoaan.

Veeni sai mut tänään myös järkytetyksi pahemman kerran, kun hän kertoi pihan tyttöjen (tää että ne oli tyttöjä pahensi tilannetta) haukkuneen häntä homoksi.Veeni tiesi myös kertoa; "homo on sellainen poika joka tykkää toisista pojista". En mä tiennyt että mun isompi vauvani tietää tollaisia sanoja, tai että niitä opitaan pihan tytöiltä. Tää mamma kauhulla oottaa teini-ikää. Sanokaa mulle, etten oo ainut ja kertokaa samalla, että miten mä voin korrektisti kertoa että ketään ei haukuta homoksi samalla selittäen, että homous ei ole paha asia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti